STIPPLE
Straight to the point Unity Plugin
Stipple is LS GROUP (ex Light & Shadows) newest editing tool for point clouds!
Stipple enables you to import and visualize your Point Clouds in Unity.
We developed a few tools for you to edit your data: edit, copy, and several others.
You can customize your Point Clouds data to explore and experience different environments in VR.
Built as designed: You can also compare your point clouds with BIM or CAD data to see the differences between them.
Why not you? Come and explore this Unity plugin allowing you to import and display a massive point cloud up to a nearly unlimited number of points in a VR headset!
WHY CHOOSE STIPPLE
VIRTUAL REALITY
Utilisez-le suivi du mouvement du corps en réalité virtuelle pour améliorer l'ergonomie de l'espace de travail. Calculez le score RULA pour détecter les risques musculosquelettiques.
ANALYSIS
Scénarisez et définissez l'ordre d'assemblage des pièces. Snap les pièces lorsqu'elles sont en position. Modélisez les processus de maintenance et de mise hors service pour réduire le coût total de possession.
NATURAL INTERACTION
Saisissez, poussez, tirez des objets dans vos scènes virtuelles. Assurez l'accessibilité des mains. Utilisez-le suivi de doigt avec Manus ou Leap motion pour améliorer la fidélité de l'interaction. Faites correspondre les accessoires virtuels et physiques en utilisant les trackers Vive.
EDIT
Simulez les déformations des câbles à l'aide d'un modèle d'éléments finis en temps réel pour les câbles. Vérifiez les spécifications du rayon de courbure des câbles et planifiez leur acheminement en conséquence. Reconnaissez les formes des câbles pour définir facilement les propriétés initiales.
Détection précise des collisions sur les modèles industriels. Fonctionne sur les pièces convexes et concaves, même avec un grand nombre de triangles.
Évitez les pré-traitements coûteux pour vous concentrer sur les résultats de la simulation. Personnalisez le jeu d'espacement pour assurer l'ajustement. Visualisez les points de collision. Configurez la friction et la conformité.
VISUALIZE
Poussez le réalisme à onze en utilisant le retour de force haptique. Interact est compatible avec le dispositif Virtuose de la société Haption et peut calculer les collisions dans un temps approprié pour le retour de force.
Interact utilise un moteur de détection de collision dédié basé sur un champ de distance signé.
CLASH DETECTION
LIGHTING
Poussez le réalisme à onze en utilisant le retour de force haptique. Interact est compatible avec le dispositif Virtuose de la société Haption et peut calculer les collisions dans un temps approprié pour le retour de force.
Interact utilise un moteur de détection de collision dédié basé sur un champ de distance signé.
All features for only:
1K€/YEAR
ILS PARLENT DE NOUS
We used STIPPLE in Unity in our previous project importing huge amount of point clouds.
Very happy with it, it took no time to import the file. Looking forward to use STIPPLE again in our future 3d scanning project.
Ann Stevens | TAFE Queensland
STIPPLE convinced me with its ease of use.
I didn't have much experience with 3D but with STIPPLE I didn't have any blockages or questions to ask myself. I installed it, saw the imported point clouds tab, clicked on it and within seconds I was able to work with my data.
Maxime CYR | Faiseux de berlue
The use of STIPPLE is almost invisible in the data import and visualization process. We can work without bugs.
Robert BARONET | Cégep de Matane
F.A.Q
Change the text and add your own content, including any information that is relevant to share.
“To stipple” means to draw or paint something using small spots or marks. If you want to live the full experience, you can pronounce the name with a cute French accent, since we proudly develop this tool in Paris.
This is a paragraph where you can include any information you’d like. It’s an opportunity to tell a story about the company.
We only support Windows platform for now.
Describe a feature you’d like to share about this company or highlight a particular service it offers.
It is a set of data points in three dimensions coordinate system. These points are defined by their x, y, z coordinates in general and are used to represent the face of an object.
We support Unity Editor 2019.4 and beyond.
Unity Pro is not required to use Stipple.
Yes! Thanks to the Unity platform, you can use SteamVR or OpenXR standard package to display your point cloud in a VR headset. Our shaders are fully compatible with VR platforms.
Yes! Stipple is compatible with Unity PostProcess package, so feel free to tune the colors and add fancy bloom effects to perfect your beautiful point cloud.
Yes, you do not need any additional license to build and distribute your application made with Unity and Stipple. We only require a license when you import and use Stipple's tools in Unity Editor.
No. Your data stay in your computer, and you do not need to use cloud for Stipple.
Yes! Stipple works well with the Cinemachine plugin, which will allow you to fine-tune camera movement and produce a very professional-looking video.
You can send us a mail at support@stipple.xyz . It could be useful to include any information that will allow us to help you, like a specific error message, screenshots, or even point cloud file.
Yes! You can develop your own tools in the Unity platform, to add any specific features that you have in mind.